The Influence of Product Quality and Prices on Customer Loyalty at Halal Mart Cibubur

Authors

  • Ayu Purnama
  • Destiana Kumala STEBIS Bina Mandiri
  • Destiana Utarindasari STEBIS Bina Mandiri

DOI:

https://doi.org/10.51805/ijsbm.v2i2.180

Keywords:

Product Quality;, Price;, Customer Loyalty

Abstract

This research was conducted with the aim of knowing: 1) The effect of product quality on customer loyalty at the halal mart in Permata Cibubur. 2) To determine the effect of price on customer loyalty at halal mart in Permata Cibubur. The method used is quantitative with sampling in this study as many as 75 respondents with a purposive sampling technique. Data analysis techniques in this study used multiple linear regression analysis with partial regression test (t-test) and simultaneous test (F). The calculation process is assisted by the IBM SPSS 22 software application program. The test results show that there is a significant influence between product quality and customer loyalty at the Halal Mart in Permata Cibubur. There is a significant influence between price and customer loyalty at the Halal Mart in Permata Cibubur. There is a significant effect of product quality and price on customer loyalty at the Halal Mart in Permata Cibubur

References

Arifin, S., Al Farisi, M. S., & Herawati, E. (2022). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Preferensi Masyarakat Terhadap Pegadaian Syariah. Jurnal Neraca Peradaban, 2(1), 1-8

Al Farisi, M. S., Nafi’Hasbi, M. Z., Cahyani, Y. T., & Kusbiantoro, S. (2021). Strategi Pemasaran Produk Usaha Pesantren untuk Meningkatkan Perekonomian Santri (Study Kasus PP. Riyadlul Jannah Pacet Mojokerto).Asnawi, N., & Fanani, A. (2017). Pemasaran Syariah. Rajawali Pers.

Anggraini, V., & Ilhami, M. D. (2023). Pengaruh Kualitas Produk Dan Promosi Melalui Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Di Vlawless Kefir Kota Bengkulu. (JEMS) Jurnal Entrepreneur Dan Manajemen Sains, 4(1), 216–226.

Bulan, T. P. L. (2016). Pengaruh kualitas pelayanan dan harga terhadap loyalitas konsumen pada PT. Tiki Jalur Nugraha Ekakurir Agen Kota Langsa. Jurnal Manajemen Dan Keuangan, 5(2), 592–602.

Charity, M. L. (2017). Jaminan produk halal di Indonesia (Halal products guarantee in Indonesia). Jurnal Legislasi Indonesia, 14(01), 99–108.

Dharma, R. (2017). Pengaruh kualitas pelayanan, kepercayaan, dan kepuasan terhadap loyalitas pelanggan pada PT. padang tour wisata pulau Padang. Jurnal Ekobistek, 6(2).

Fahmi, M., & others. (2019). Penerapan etika bisnis Islam dalam membangun loyalitas pelanggan di Toko Bursa Sajadah Surabaya. UIN Sunan Ampel Surabaya.

Fattah, H., Riodini, I., Hasibuan, S. W., Rahmanto, D. N. A., Layli, M., Holle, M. H., ... & Marzuki, S. N. (2022). Fintech dalam Keuangan Islam: Teori dan Praktik. Publica Indonesia Utama.

Gandhy, K., & Safrianto, A. S. (2020). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Coffee Shop San9a Galaxy. Jurnal Ekonomi Dan Industri E-ISSN, 2656, 3169.

Jamiat, N., & Supyansuri, C. (2020). Pemanfaatan Digital Marketing Pada Umkm Sukapura Dayeuhkolot Kabupaten Bandung. ATRABIS: Jurnal Administrasi Bisnis (e-Journal), 6(1), 1–15.

Kholifah, Y. B. (2020). Model Pengembangan Mutu Pendidikan Joseph M. Juran. Al-Fatih: Jurnal Studi Islam, 8(01), 54–66.

Nafi'Hasbi, M. Z., Al Farisi, M. S., Cahyani, Y. T., & Kusbiantoro, S. (2021). Strategi Pemasaran Usaha Pp. Riyadlul Jannah Pacet Mojokerto Perspektif Ilmu Ekonomi Syariah. Jurnal Riset Entrepreneurship, 4(2), 19-25.

Nukha, Z. U., Kurniati, R. R., & Hardati, R. N. (2021). Pengaruh Sertifikasi Halal, Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Konsumen Melalui Keputusan Pembelian (Studi Pada Konsumen Produk Herbal HPAI Di Kecamatan Poncokusumo). JIAGABI (Jurnal Ilmu Administrasi Niaga/Bisnis), 10(1), 75–84.

Nurhisam, L. (2019). Multi Level Marketing dalam Tinjauan Hukum Islam (Studi Fatwa DSN-MUI Nomor: 75/DSN-MUI/VII/2009 tentang Pedoman Penjualan Langsung Berjenjang Syariah). Tawazun: Journal of Sharia Economic Law, 2(2), 183–194.

Oktiani, A., & Khadafi, R. (2018). Pengaruh brand awareness dan brand image serta word of mouth terhadap brand trust dan pembentukan brand loyalty pada pelanggan Cbezt Friedchiken Kecamatan Genteng Banyuwangi. COSTING: Journal of Economic, Business and Accounting, 1(2), 269–282.

Ong, I. A. (2013). Analisa pengaruh strategi diferensiasi, citra merek, kualitas produk dan harga terhadap keputusan pembelian pelanggan di Cincao Station Grand City, Surabaya. Jurnal Strategi Pemasaran, 1(2), 1–11.

Priadana, M. S., & Sunarsi, D. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif. Pascal Books.

Putro, S. W. (2014). Pengaruh Kualitas Layanan dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan dan Loyalitas Konsumen Restoran Happy Garden. Jurnal Strategi Pemasaran, 2(1), 1–9.

Shilawati, A. (2020). Pengaruh Citra Perusahaan, Kepercayaan Dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Konsumen (Studi Kasus PT. Jalur Nugraha Ekakurir (JNE) Tipar Cakung Jakarta Timur). Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.

Suaeb, M. I., & Wijana, A. (2023). Pengaruh Kualitas Produk dan Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Ekonomika, 7(1), 92–103.

Syarifudin, M. (2019). Pengaruh Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Di Toko Grosir Lutfi Sidoarjo Melalui Keputusan Pembelian Sebagai Variable Intervening Skripsi. STIE MAHARDHIKA SURABAYA.

Ulfa, R. (2021). Variabel Penelitian Dalam Penelitian Pendidikan. AL-Fathonah, 1(1), 342–351

Utarinda, D., Haryadi, R. N., Al Farisi, M. S., Nurjaya, N., & Sunarsi, D. (2022). Perencanaan Bisnis dan Analisis Pembibitan Kedelai di Purwakarta (Studi Kasus Pelaku Usaha Kedelai). Jurnal Ilmiah Feasible (JIF), 4(1), 80-85

Downloads

Published

2024-02-23